woensdag 27 februari 2013

Bijna koekjespot......

Hoi hoi

zo daar ben ik weer. het is hier druk in huis met de 5 pups. ze lopen nu rond dus het is opletten en in de gaten houden.

Maar ik heb toch nog even tijd gehad om iets te maken. Er komen weer veel verjaardagen aan en dan moet ik natuurlijk iets leuke verzinnen.
dit is een "bijna koekjes pot" heel erg leuk om te maken en heel leuk om te geven.
het recept is:

Voor een pot van 750 ml inhoud ben je nodig:
1. 113 gram bloem
2. ¾ tl bakpoeder
3. 60 gram lichtbruine basterdsuiker
4. 60 gram witte basterdsuiker (kristalsuiker kan ook)
5. 57 gram havermout
6. 57 gram ongezouten pinda's 
7. 75 gram pure of melkchocolade
8. 75 gram M&M's (Smarties verliezen hun kleur bij het bakken)

Gebruiksaanwijzing:
Meng alle ingrediënten in een kom
Voeg zelf 75 gram gesmolten roomboter en 1 ei toe
Kneed alles door elkaar met je handen
Maak balletjes van het deeg
Leg de balletjes op een bakplaat met bakpapier
druk de balletjes plat
±13 minuten bakken
in een voor verwarmde oven op 180 graden







Nu ga ik nog even een aantal oudere stempels op marktplaats zetten,. Soms moet je eens opruiming houden. Daarna ga ik nog lekker even verder aan mijn kaartje boven.

Groetjes Ine

8 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuk idee, die bijna koekjespot. Super ook van je dat je alle ingrediënten en de bereidingswijze er bij hebt gezet. Ga het misschien ook wel eens maken.
    Wat zijn je puppy's schattig maar ik kan me wel voorstellen dat je het drukker krijgt als ze rond gaan lopen.

    Liefs Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk idee die koekjes pot
    en ja wat heeft u het druk met die schattige hondjes lief om tezien
    liefs jacqueline
    http://blog.seniorennet.nl/jacqueline/


    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellige pot heb je gemaakt, en
    met de lekkere koekjes erin zal het niet
    lang duren dat hij vol blijft geloof ik hihi :)

    Fijne knutselweek nog gewenst :)
    Lieve grtjsss van Erica ¤

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een leuk cadeautje Ine.
    Mooi gemaakt hoor.

    Kijkers genoeg wanneer je aan het knutselen bent.
    Al die pups om je heen moet toch wel leuk zijn.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee Ine zo'n bijna koekjes-pot ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord maar ziet er erg leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gave 'bijna koekjespot' Ine...en wat leuk dat je het recept er bij hebt gegeven...in ieder geval iets om te onthouden!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee Ine, echt een leuk kadootje.

    groetjes
    Folkje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een ontzettend leuk idee is dit Ine, ook voor iemand die in het ziekenhuis ligt of zo.....bedankt voor het delen met ons
    Hij is schitterend geworden, gezellig al die pups laat die ook aan ons zien zou ik leuk vinden.
    Liefs ghea

    BeantwoordenVerwijderen